37 Haftalık Hamile!

Bugün itibarı ile hamileliğimin 37. haftasına girdim. 

Neler mi oluyor:
– Hareketlerim feci şekilde kısıtlanmış durumda. Çoraplarımı giyerken mesela istemsiz acayip sesler çıkartıyorum.
– Bebeğin hareketleri de genel anlamda son haftalarda değişiklik gösterdi. Artık çok “kıpır kıpır” değil ama “vurdummu inletirim” tarzında.
– Bu günlerde garip bir şekilde yüksek nabız, çarpıntı ve nefes darlığı problemleri baş gösterdi. Sürekli yatasım var… yatıyorum. (Beklenen doğum tarihinin yaklaşmasından mülhem bir çeşit korku atağı mı geçiriyorum diye düşündüm. Bunu ilk randevumda doktoruma sormaya karar verdim.)
– Geçen haftalardaki gibi booooooolca yemek yiyemiyorum. Azıcık bişey atıştırınca midem sıkışıveriyor sanki. İçten içe memnunum bu durumdan zira bugüne kadar zaten 18 kiloyu bünyeye topladım!
 
Hamilelikle ilgili hissettiklerimin, okuduklarım ve duyduklarımdan daha farklı olduğunu önceden yazmıştım. Bu durum ilerleyen zamanlarda da değişmedi.
Kendimi bazen pek fena hissediyorum, şöyle ki:
– Babası kızıyla çok rahat bir şekilde konuşuyor. Ona sesleniyor. İzin versem toplum içinde karnıma eğilip “kızıııımm” diye seslenebilme potansiyeli var. Üstelik bunu çok içten, rahat ve doğal bir şekilde yapıyor. Ya ben? Ben bırakın herhangi birinin yanında yalnızken bile karnıma (kızıma) hitaben konuşamıyorum. Kendimi salak gibi hissediyorum. Sırf bu yüzden bana küs doğacağı, doğar doğmaz trip atacağı korkusuna kapılıyorum.
Duygu yüklü bir hamile olamadım, duygu yüklü bir anne de olamamaktan korkuyorum.
 
Hepsinin ötesinde ve üstünde bugünlerde yaşadığım en şiddetli duygu ise MERAK.
Doğum nasıl başlayacak, ilk belirti ne olacak, o anda nerede olacağım, yanımda kimler olacak? vs. vs.
 
Tüm bunları kafamda 50 farklı senaryo ile canlandırdım. Şükür ki tüm senaryolarda çok kolay doğuruyorum hatta doğru dürüst ağrı bile çekmiyorum. Fırt diye oluveriyor.
İste olsun! Secret! Doğru mudur acaba? Veya büyüklerimizin deyimiyle “Dua niyetine inşaallah”.
 
No comments yet... Be the first to leave a reply!

Bir Cevap Yazın

